Happy Advies & Redesign

HEJ brengt de bestaande medewerkersreis in kaart, om vervolgens onderdelen van de journey te optimaliseren. Samen én van binnenuit. Om zo helder te krijgen wat er nodig is voor een optimale employee experience. 

HEJ onderzoekt hoe medewerkers deze journey ervaren, vanaf het eerste contactmoment met de organisatie, tot en met het sollicitatie proces, de inwerkperiode en de ontwikkelingsmogelijkheden. Zijn er mogelijkheden om je talenten te ontwikkelen? Om te doen waar je goed in bent en waar je blij van wordt? Sluiten de doorgroeimogelijkheden aan bij jouw ambities? 

Wat kan er anders, minder, beter, efficiënter of gewoon leuker?

Waar heb je invloed op? 

Vanuit de 3 fases instroom-doorstroom-uitstroom bekijken we welke belangrijke contactmomenten er zijn voor de medewerker. Aan welke knoppen kun je vanuit de organisatie draaien?

Als organisatie heb je invloed op de strategie en inzicht, op de werkprocessen en de omgeving. De factor die het grootste verschil maakt is de kwaliteit van de leidinggevende. 

Het investeren in de werving van de juiste leiders, die aandacht hebben voor de medewerkers en met visie en stategie kunnen leiden, is van groot belang om mensen te binden en te behouden. 

Bij de medewerkers brengt HEJ in beeld in welke mate zij zingeving, voldoening en plezier en verbinding ervaren.  Welke onderdelen van de journey zij graag zouden willen verbeteren voor meer werkgeluk.   

Door zowel de juiste keuzes te maken, behaal je samen optimaal resultaat en de beste samenwerking!

De werkwijze: 3 stappen

Draagvlak krijg je het best door bottom up te werken. Vaak gaat het daar mis, doordat plannen van bovenaf bedacht worden, zonder de medewerkers erbij te bretrekken. Met het risico dat dat wat bedacht is, onvoldoende aansluit op de werkelijke behoefte of het werkelijke probleem. 

Stap 1 is de inventarisatie- en onderzoeksfase. Samen met een projectteam met ambassadeurs worden bestaande journeys en data in kaart gebracht en geanalyseerd.  

Stap 2 is de ontwerpfase. Hier worden nieuwe concepten, creatieve verbeteringen en oplossingen bedacht. 

Stap 3 is de uitvoering en implementatiefase. Na evaluatie begint het proces weer bij stap 1. 


Marcel, Bestuurder Gymnasium:

“Susan heeft met veel kennis van zaken en begrip van de wensen van het Gymnasium zeer waardevolle bijdragen geleverd aan de ontwikkeling van de organisatie. Niet alleen met kennis van zaken; ook de prettige en constructieve manier waarop de samenwerking verliep waren uiterst waardevol. Ik heb Susan leren kennen als buitengewoon bekwaam, integer en professioneel.”

Miriam, HR adviseur ETS Global:

“Ik heb Susan als analytisch en objectief ervaren. Met alle verkregen informatie uit verschillende hoeken zorgt zij voor het duidelijk in kaart brengen van de knelpunten om vervolgens de vertaalslag te maken naar verbetering. Ze bijt zich vast in onderwerpen waar haar inziens meer beweging ingebracht kan worden en dat maakt van Susan een uitstekende business partner om de employee journey binnen elke organisatie succesvol te maken.”

Ook het werkgeluk binnen jouw organisatie vergroten?