Happy Advies & Redesign

Vanuit de onderdelen van de employee journey bekijken we welke contactmomenten er zijn voor de medewerker. 

Aan welke knoppen kun je vanuit de organisatie draaien? Als organisatie heb je invloed op de strategie en inzicht, op de werkprocessen en de omgeving. De factor die het grootste verschil maakt is de leidinggevende.

Het investeren in de werving van goede leiders, die aandacht hebben voor de medewerkers, is van groot belang om mensen te vinden, binden en te behouden. Bij de medewerkers breng ik op een gestructureerde manier in beeld in welke mate zij zingeving, voldoening en plezier en verbinding ervaren. Welke onderdelen van de journey willen zij graag  optimaliseren voor meer werkgeluk n een betere employee experience?


Ontwerpen van de employee experience

Op basis van de design thinking methodiek gaan we samen bestaande of nieuwe journeys ontwerpen. Dit doen we onder andere door "journey mapping". Hoe is het nu ingericht en waar zien we kansen en knelpunten?Vaak worden plannen van bovenaf bedacht, zonder medewerkers erbij te betrekken. Er is dan onvoldoende aansluiting op het werkelijke probleem.

Stap 1 Inventarisatie- en onderzoeksfase.
Met een projectteam worden bestaande journeys in kaart gebracht en geanalyseerd.

Stap 2 Ontwerpfase.
Nieuwe concepten, verbeteringen en oplossingen worden bedacht.

Stap 3 Uitvoering en implementatiefase.
Na evaluatie begint het proces weer bij stap 1

Ontwerpen van de beste employee journeys

Om te weten waar je heen wil, moet je weten waar je staat. Daarom starten we met het in kaart brengen van de bestaande employee journey.

  • Hoe sterk is het werkgeversmerk?
  • Wat zijn de kernwaarden? 
  • Hoe zichtbaar is dit?
  • Hoe zijn de sollicitatieprocessen georganiseerd?
  • Hoe is de pre- en onboarding georganiseerd?
  • Welke ontwikkelings- en doorgroei mogelijkheden zijn er?
  • Sluiten deze aan bij de ambities?
  • Worden talenten gezien? 
  • Hoe richt je gesprekken in? 
  • Is er aandacht voor talent? 
  • Zijn er mogelijkheden om talenten te ontwikkelen?
  • Is er aandacht voor offboarding?
  • Hoe zorg je voor goede ambassadeurs?

Wat kan er anders, minder, beter, efficiënter of gewoon leuker?

Steven, Senior HR- adviseur ASKO "Susan is energiek, gedreven en spontaan en heeft aandacht voor de mensen om zich heen! Met haar creatieve geest en gedrevenheid bereikt ze mooie resultaten. Bij de ASKO is ze begonnen als HR adviseur en is zich in een later bezig gaan houden met het opzetten van een arbeidsmarktcampagne en thema's als werkgeluk en werkpezier."

Marcel, Bestuurder Gymnasium: “Susan heeft met veel kennis van zaken en begrip van de wensen van het Gymnasium zeer waardevolle bijdragen geleverd aan de ontwikkeling van de organisatie. Ik heb Susan leren kennen als buitengewoon bekwaam, integer en professioneel.”

Miriam, HR adviseur ETS Global: 
“Ik heb Susan als analytisch en objectief ervaren. Met alle verkregen informatie uit verschillende hoeken zorgt zij voor het duidelijk in kaart brengen van de knelpunten om vervolgens de vertaalslag te maken naar verbetering. Ze bijt zich vast in onderwerpen waar haar inziens meer beweging ingebracht kan worden en dat maakt van Susan een uitstekende business partner om de employee journey binnen elke organisatie succesvol te maken.”

Ook het werkgeluk binnen jouw organisatie vergroten?