Happy Advies & Redesign

Vanuit de zes onderdelen van de medewerkersreis bekijken we welke contactmomenten er zijn voor de medewerker. Aan welke knoppen kun je vanuit de organisatie draaien?

Als organisatie heb je invloed op de strategie en inzicht, op de werkprocessen en de omgeving. De factor die het grootste verschil maakt is de leidinggevende. 

Het investeren in de werving van de goede leiders, die aandacht hebben voor de medewerkers, is van groot belang om mensen te vinden, binden en te behouden. 

Bij de medewerkers breng ik op een gestructureerde manier in beeld in welke mate zij zingeving, voldoening en plezier en verbinding ervaren.  Welke onderdelen van de journey zij graag zouden willen verbeteren voor meer werkgeluk?

De werkwijze: 3 stappen

Draagvlak krijg je het best door bottom up te werken. Vaak worden plannen van bovenaf bedacht, zonder de medewerkers erbij te betrekken. Er is dan onvoldoende aansluiting op hun behoefte of het werkelijke probleem. 

Stap 1 Inventarisatie- en onderzoeksfase. 

Samen met een projectteam met ambassadeurs worden bestaande journeys en data in kaart gebracht en geanalyseerd.  

Stap 2 Ontwerpfase. 

Nieuwe concepten, creatieve verbeteringen en oplossingen worden bedacht. 

Stap 3 Uitvoering en implementatiefase

Na evaluatie begint het proces weer bij stap 1. 

Doen waar je goed in bent en waar je energie van krijgt.

Om te weten waar je heen wil, moet je weten waar je staat. Daarom starten we met het in kaart brengen van de bestaande employee journey.

  • Hoe sterk is het werkgeversmerk?
  • Wat zijn de kernwaarden? 
  • Hoe zichtbaar is dit?
  • Hoe zijn de sollicitatieprocessen georganiseerd?
  • Hoe is de pre- en onboarding georganiseerd?
  • Welke ontwikkelings- en doorgroei mogelijkheden zijn er?
  • Sluiten deze aan bij de ambities?
  • Worden talenten gezien? 
  • Hoe richt je gesprekken in? Is er aandacht voor talent? 
  • Zijn er mogelijkheden om talenten te ontwikkelen?
  • Is er aandacht voor offboarding?
  • Hoe zorg je voor goede ambassadeurs?

Wat kan er anders, minder, beter, efficiënter of gewoon leuker?


Marcel, Bestuurder Gymnasium:

“Susan heeft met veel kennis van zaken en begrip van de wensen van het Gymnasium zeer waardevolle bijdragen geleverd aan de ontwikkeling van de organisatie. Niet alleen met kennis van zaken; ook de prettige en constructieve manier waarop de samenwerking verliep waren uiterst waardevol. Ik heb Susan leren kennen als buitengewoon bekwaam, integer en professioneel.”

Miriam, HR adviseur ETS Global:

“Ik heb Susan als analytisch en objectief ervaren. Met alle verkregen informatie uit verschillende hoeken zorgt zij voor het duidelijk in kaart brengen van de knelpunten om vervolgens de vertaalslag te maken naar verbetering. Ze bijt zich vast in onderwerpen waar haar inziens meer beweging ingebracht kan worden en dat maakt van Susan een uitstekende business partner om de employee journey binnen elke organisatie succesvol te maken.”

Ook het werkgeluk binnen jouw organisatie vergroten?