Employee experience
Employee Experience omvat alles wat een medewerker meemaakt, waarneemt of ervaart binnen de organisatie gedurende het volledige dienstverband. De employee journey is de reis die medewerkers maken binnen de organisatie. Vanaf het punt dat ze voor het eerst contact hebben tot en met het punt dat ze de organisatie verlaten. Een goed ontworpen employee journey brengt al deze interacties tussen de medewerker en de organisatie in kaart. Aandacht voor employee experience zorgt ervoor dat medewerkers productiever, gelukkiger en langer verbonden blijven aan de organisatie. De onderdelen van de employee journey
|
Employee experience ontwerp
Voor een optimale klantbeleving en het behalen van de beste resultaten zijn betrokken, enthousiaste en gemotiveerde medewerkers onmisbaar. Daarom is het voor organisaties essentieel om te investeren in employee experience ontwerp. Met een goed ontworpen employee journey zorg je dat medewerkers met plezier komen werken en gemotiveerd zijn om bij de organisatie te blijven. Deze reis ontwerpen we samen, door de bril van de medewerker en door de ervaring van de medewerker centraal te stellen.
Employer branding
Het aantrekken en behouden van talent begint bij goed werkgeverschap en een sterk werkgeversmerk. Beleid en cultuur moeten naadloos aansluiten op de kernwaarden van de organisatie. Employer branding is hierbij essentieel: het is de eerste indruk die potentiële medewerkers van je organisatie krijgen en die moet direct goed zijn.
Minder werkdruk & meer werkgeluk
Een goed ontworpen employee journey sluit aan bij de behoeften van medewerkers en houdt rekening met hun levensfase, achtergrond en ambities. Een one-size-fits-all aanpak voldoet niet. Met maatwerk verminder je werkdruk, verbeter je de werk-privébalans en vergroot je betrokkenheid. Dit leidt tot minder verzuim en verloop en zorgt ervoor dat medewerkers bijdragen aan het succes van de organisatie.
Resultaat voor de organisatie
| Resultaat voor de medewerker
|