HEJ!

Welkom op de website van Happy Employee Journey


Employee experience

Employee experience omvat alles wat een medewerker in de organisatie meemaakt, waarneemt of voelt gedurende het gehele dienstverband. 

Met een goed ontworpen employee journey breng je al deze ervaringen tussen een medewerker en de organisatie in kaart. Voor het beste resultaat ontwerpen we journeys altijd samen met stakeholders en betrokken medewerkers.

Oprechte aandacht voor employee experience zorgt ervoor dat mensen productiever, gelukkiger en langer bij de organisatie werken. 

De employee journey

De employee journey is de reis die medewerkers maken binnen de organisatie. Vanaf het punt dat ze voor het eerst contact hebben tot en met het punt dat ze de organisatie verlaten.

De onderdelen van de employee journey

De employee journey  is in te delen in de 3 fases: instroom-doorstoom-uitstroom en bestaat uit een aantal belangrijke onderdelen.

  1. Identiteit & imago
  2. Werven & indiensttreding
  3. Onboarden en begeleiden
  4. Doorgroeien & ontwikkelen
  5. Cultuur, werkgeluk & leiderschap
  6. Afscheid & ambassadeursschap
employee experience
Employee Journey

Meer werkgeluk door employee experience ontwerp

Employee experience design

Voor het creëren van een optimale klantbeleving en voor het behalen van het beste resultaat heb je betrokken, enthousiaste en gemotiveerde medewerkers nodig.  

Alle reden voor organisaties om te investeren in employee experience met een goed doordachte employee journey, zodat mensen met plezier willen komen en blijven werken.

Deze reis optimaliseren en ontwerpen we samen én van binnenuit, door de bril van de medewerker. Om zo helder te krijgen welke (vaak kleine) veranderingen nodig zijn voor een optimale employee experience.

Employer branding; de kracht van een sterk merk

De huidige arbeidsmarkt vraagt steeds meer om het anders organiseren van het personeelsbeleid. Meer vanuit preventie van verzuim, duurzame inzetbaarheid en met meer aandacht voor ontwikkeling, vitaliteit en werkgeluk. 

Aantrekken en behouden van personeel  vraagt om goed werkgeverschap en een sterk werkgeversmerk. Waarbij beleid en cultuur in lijn zijn met de kernwaarden van de organsiatie.  Employer branding is dan ook het startpunt van een sterke employee experience.  Het is de eerste indruk die een potentieel werkzoekende krijgt van de organisatie. En die kan het beste meteen goed zijn!

Minder werkdruk en meer werkgeluk

Met een goed ontworpen medewerkersreis kun je een aantrekkelijkere werkgever zijn voor (nieuw) personeel en maak je van oud-medewerkers de beste ambassadeurs. Het helpt om werkdruk te verminderen en werkgeluk te vergroten. Om verzuim en verloop terug te dringen en om mensen die al werkzaam zijn te behouden. 

Zo kun je samen groeien! 

    Resultaat voor de organisatie

    • Meer productiviteit
    • Lager ziekteverzuim
    • Minder verloop
    • Hogere productiviteit 
    • Meer creativiteit
    • Betere samenwerking
    • Meer motivatie
    • Bij de organisatie passend nieuw personeel

    Voor organisaties


    Resultaat voor de medewerker

    • Meer werkgeluk 
    • Meer werkplezier
    • Bevlogenheid
    • Verbinding en zingeving
    • Betere werk- prive balans
    • Succeservaringen
    • Waardering & voldoening
    • Betere gezondheid

    Voor medewerkers

    Ook het werkgeluk binnen jouw organisatie vergroten?