De employee journey
De employee journey is de reis die medewerkers maken binnen de organisatie. Vanaf het punt dat ze voor het eerst contact hebben tot en met het punt dat ze de organisatie verlaten. Employee experienceMet de employee journey breng je al deze ervaringen tussen een medewerker en de organisatie in kaart. Aandacht voor employee experience zorgt ervoor dat mensen productiever, gelukkiger en langer bij de organisatie werken. De onderdelen van de employee journeyDeze reis is in te delen in de 3 fase: instroom-doorstoom-uitstroom en bestaat uit zes belangrijke onderdelen.
| ![]() |
Investeren in werkgeluk
Voor het creëren van een optimale klantbeleving en voor het behalen van het beste resultaat heb je betrokken, enthousiaste en gemotiveerde medewerkers nodig. Alle reden voor organisaties om te investeren in employee experience met een goed doordachte medewerkersreis, zodat mensen met plezier willen komen en blijven werken.
Samen én van binnenuit, door de bril van de medewerkers. Om zo helder te krijgen welke (vaak kleine) veranderingen nodig zijn voor een optimale employee experience.
Employer branding
De huidige maatschappij vraagt steeds meer om het anders inrichten van het personeelsbeleid. Meer vanuit preventie van verzuim, duurzame inzetbaarheid, ontwikkeling, vitaliteit en werkgeluk. Aantrekken en behouden van personeel vraagt om goed werkgeverschap en een sterk werkgeversmerk. Employer branding is dan ook het startpunt van een sterke employee experience.
Minder werkdruk en meer werkgeluk
Met een goed ontworpen medewerkersreis kun je een aantrekkelijkere werkgever zijn voor (nieuw) personeel en maak je van oud-medewerkers de beste ambassadeurs. Het helpt om werkdruk te verminderen en werkgeluk te vergroten. Om verzuim en verloop terug te dringen en om mensen die al werkzaam zijn te behouden.
Zo kun je samen groeien!
Resultaat voor de organisatie
| Resultaat voor de medewerker
|